Padákové klzáky

Gradient

Dnes je firma Gradient jedným z popredných svetových výrobcov padákových klzákov vo svete. Spoločnosť bola založená v roku 1997 pričom si získala výborné meno a uznanie medzi pilotmi rovnako aj medzi ostatnými spoločnosťami vo svete paraglidingu.
Toto uznanie si získala hlavne za využívanie najmodernejších technológií a materiálov pri navrhovaní padákových klzákov. Gradient vyrába klzáky výnimočnej kvality, výkonu a hodnoty.
Gradient o sebe hovorí: „Všetka naša motivácia pramení z lásky k voľnému lietaniu a potešeniu z pobytu v nádhernej prírode s priateľmi.“
Firma poskytuje dokonalý a bezkonkurenčne lacný servis pre svoje padákové klzáky, samozrejmosťou je aj dvojročná záruka. Ku novému padáku dostávate ako bonus kartu na jednoročnú bezplatnú opravu klzáku zdarma čo asi neposkytuje žiadna iná firma vo svete.

Zaradenie klzákov podľa kategórii

.


Gradient - Bright 5

Gradient - Bright 5

Koncept

Bright 5 - máme tu už piatu generáciu klzáku ktorý je najlepšou voľbou pre začiatočníkov a pilotov ktorý hľadajú klzák pre zábavu.

Veríme že každý pilot bude s týmto klzákom spokojný, pokiaľ ide o jeho letové vlastnosti, mimoriadnu letovú bezpečnosť a naozaj vynikajúcu ovládateľnosť. Pri vývoji tohto klzáku bol podstatný faktor zábavy a bezpečnosti. Sme si určite istý že sa to podarilo dokonale splniť.

Pokiaľ ste príležitostný piloti, pre vás je najdôležitejšia maximálna bezpečnosť, ľahká ovládateľnosť a určite chcete aj sa zabaviť pri lietaní. Bright 5 ke presne pre vás. Všetky tieto vlastnosti a tiež veľmi dobrý výkon vo svojej triede je výzvou pre Cross-country lietanie. Na tomto padáku naozaj nie je problém uletieť 100 km prelet. Je ideálnym padákom pre školy. Určite je to najlepší padák pre kurzy a začínajúcich pilotov aký sa Gradientu doposiaľ v tejto triede podarilo skonštruovať. U nás v škole ABCparagliding máte tento padák k dispozícii, každý rok úplne nový. Bright 5 je viacúčelovým padákom ktorý je vhodný ako pre voľné tak aj pre motorové lietanie. Gradient ponúka špeciálne voľné konce pre motorové lietanie z trimamy a dvoma možnosťami uchytenia padáku tak aby ste nemuseli meniť dĺžku riadiačiek pokiaľ si idete zalietať s motorom.

Charakteristika

Bright 5 je klzák pre začiatočníkov a mierne pokročilých pilotov. Klzák má homologizáciu EN - A aj nemecký test LTF-1.
Štart je veľmi jednoduchý. Klzák zdvihnete nad hlavu veľmi ľahko bez použitia sily, dokonca ho môžete zdvihnúť len pohybom tela, bez pomoci štartovacích popruhov. Po vytiahnutí nad hlavu sa sám stabilizuje. Nepredlieta, nepredbieha na štarte a tak je dosť času na kontrolu klzáku pred samotným štartom. Je úžasne zábavné pracovať s takýmto klzákom keď eliminuje aj vaše chybičky.
Široký rozsah chodu riadiačiek opäť dovolí pilotovi malé chyby a zároveň pilot má dostatočnú spätnú väzbu.
Má veľmi veľkú stabilitu pri samotnom lietaní. Po vzlete okamžite reaguje na prenos váhy pilota v sedačke, čo uľahčuje nácvik aktívnej pilotáže. S týmto klzákom dokážete účinne využiť aj minimálne stúpania a dynamický vietor na svahu. Jasne je definovaný bod odtrhnutia prúdnic a tak zaiťuje riziko minimálnej rýchlosti, prípadného prebrzdenia klzáku.
Elegantné nápady, inteligentné riešenia a zodpovednosť sú typické nilen pre Bright 5.

Zaradenie

Tento klzák je najlepšou voľbou pre začiatočníkov aj mierne pokročilých pilotov a zároveň pre všetkýchpilotov hľadajúcich klzák pre zábavu. Svojim výborným výkonom vás nebude obmedzovať ani pri vašich prvých preletoch. 

Padákové klzáky vo veľkostiach 24,26,28,30 sú na sklade ihneď k odberu.


Gradient - Golden 5

Gradient - Golden 5

Koncept

Zábavný a bezpečný: veľmi citlivo je vyvážený pomer stability krídla a pasívnej bezpečnosti spolu s úžasným výkonom

Najmodernejšie pokrokové technelogie: Falcon wing tips, DDsystém, VOsystém,
veľmi čistý design. Logická a prepracovaná štruktúra klzáku spolu s jeho jednoduchým prehľadným vyviazaním

Kombinácia najkvalitnejších materiálov: Pri výrobe je použitá výhradne tkanina Porcher Skytex, Edelrid, Liros, Peguet, Harken, Ronstan ...

Kvalitný výrobok: Aj keď Gradient je už Francúzkou firmou stále sa klzáky vyrábajú v ČR a každý vyrobený klzák je zaletený a vyskúšaný test pilotom.

Golden5 je najnovším padákovým firmy Gradient. Je už piatou Generáciou jedného z najúspešnejších padákových klzákov. Mimoriadne dobre je vyvážená dynamika krídla, opäť z veľmi presným riadením a jasnou signalizáciou prebrzdenia padákového klzáku. Vynikajúci výkon, ovládateľnosť a rýchlosť sú doplnené vysokou mierou pasívnej bezpečnosti. Veľmi citlivá a bezprostredná je jeho spätná väzba, ktorá umožní pilotovi rýchle a ľahko ovládnuť tento padákový klzák. Lietanie sa Golden5 sa stáva uvoľneným a hlavne budete riadiť klzák intuitívne, čo vám umožní naplno a v kľude užiť si samotné lietanie.

Charakteristika

Pôdorys padákového klzáku je tvorený štíhlou elipsou s obdĺžnikovým tvarom uprostred. Na klzáku je ľahko pozitívne zakrivená nábrežná hranná ktorá má nové tvarovanie koncových oblúkov - Falcon wingtips, tieto slúžia na minimalizovanie a výrazné zníženie indukovaného odporu. Použitý profil (VOsystém ) bol osobitne navrhnutý pre klzák Golden5. Zúročili sa tu bohaté skúsenosti použité pri profiloch klzákov Nevada2, Aspen6 a Avax XC5. Maximálna hrúbka profilu, prehnutie strednej krivky profilov boli optimalizované s prihliadnutím na výkon, maximálnu mieru stability klzáku v celom rozsahu rýchlosti.

Vhodným rozmiestnením nových profilov po celom rozpätí klzáku bola dosiahnutá vyššia kompaktnosť vrchlíka, príjemné letové vlastnosti a hlavne rýchlejšia regenerácia klzáku po prípadnom kolapse. Pre nový profil krídla bolo optimalizované jeho tvarovanie a aj umiestnenie plniacich otvorov na nábežnej hrane tzv. VOsystém.

Obdĺžnikové plniace otvory na nenosných rebrách zaisťujú dostatočne natlakovanie vrchlíka v celom rozsahu rýchlosti. V-otvory na nosných rebrách zaisťujú efektívne naplnenie vrchlíka vzduchom. Pri vnútornom pohybe vzduchu v komorách ho nasmerujú na spodnú stranu krídla. Takýmto spôsobom nedochádza k ovplyvňovaniu prúdenia vzduchu na hornej podtlakovej strane krídla, čo zabráni stratám vztlaku a nárastu aerodynamického odporu. Prakticky to znamená že pri lete v turbulenciách, hlavne pri termických podmienkach, kedy dochádza k výraznému vnútornému prúdeniu vnútri vrchlíka, navyše podporeného vynútenými zásahmi pilota do riadenia, zbytočne sa nezvyšuje opadanie klzáku a nestráca dopredú rýchlosť. Vďaka VO systému má nosová časť profilu čistý tvar a korešponduje s aerodynamickou čistotou a nízkym dynamickým odporom.

V prednej časti rebier sú integrované nylonové struny, ktoré prispievajú k dobrému plneniu vrchlíka vzduchom, zaisťujú čistý tvar nábežnej hrany. Na odtokovej hrane v oblasti uší sú použité mini rebrá, ktoré zaistia vyššiu tvarovú čistotu odtokovej hrany. Pre dokonalé rozloženie síl do celého vrchlíka sú použité oblúkové výstuhy s nylonovou strunou v závesných bodoch rady B a C. Spôsoby vyviazania vrchlíka s veľmi krátkymi vidlicami horného poschodia zlepšuje stabilitu pri lete maximálnou rýchlosťou, znižuje aerodynamický odpor a vytvára vynikajúcu štrukturálnu pevnosť vrchlíka. Pre vyviazanie je použitý systém 3 a pol rady A, B, C a tri poschodia šnúr s odstupňovanými priemermi.

Pri vyviazaní boli použité šnúry najvyššej kvality od firiem Liros a Edelrid. Hlavné spojovacie šnúry sú opletové. Horné šnúry sú bezopletové s odstupňovaným priemerom pre zníženie odporu. Bezopletové šnúry majú vďaka možnosti zavliekania výhodu vyššej pevnosti, stálosti a rovnako nižší aerodynamický odpor ako šnúry s opletom. Hlavné C-šnúry sú pripojené ku karabínkam slučkami, takýmto spôsobom je možné ich prípadné skrátenie kompenzovať jednoduchým uvoľnením pri technickej kontrole. Takto sa aj predlžuje čas pre prípadnú výmenu komplet celého vyviazania klzáku. Správna kombinácia použitého materiálu šnúr Aramid a Dynema dokáže udržať správnu geometriu klzáku dlhší čas bez nutnosti korekcií. Golden5 je vybavený veľmi účinným speed systémom s veľkým pracovným rozsahom, odolnými a bezúdržbovými kladkami.

Zaradenie

Golden5 je určený pre všetky kategórie pilotov. Pre talentovaný, čerstvých držiteľov pilotnej licencie, rovnako aj pre dlhoročných skúsených pilotov, ktorí vyžadujú od svojho padákového klzáku okrem vysokého výkonu aj mimoriadnu mieru bezpečnosti. Je charakteristický veľmi ľahkým štartom čo už dlhoročne vedia oceniť piloti na celom svete, ktorý lietajú na padákových klzákoch Golden. Pri krúžení v termických prúdoch veľmi ľahko točí ploché zákruty o malom polomere s minimálnym opadaním. Toto všetko je možné len vďaka presnému riadeniu a okamžitej reakcií pri prenesení váhy pilota sedačke.


Gradient - Aspen 6

Gradient - Aspen 6

Nová generácia legendy

Aspen 6 je navrhnutý ako klzák kategórie EN – C pre skúsených pilotov, ktorí ovládajú aktívnu pilotáž s aktívnym lietaním. Vďaka vynikajúcemu výkonu, príjemnému ovládaniu, predvídateľnému chovaniu a stabilnému letu na speede je klzák Aspen 5 výbornou voľbou pre všetkých pilotov lietajúcich XC či voľne lietajúcich preletárov.
Konštrukcia
Na prvý pohľad je viditeľná zmena v štíhlosti krídla, klzák je štíhlejší. Pre Aspen 5 bol použitý úplne nový profil krídla. Táto zmena aj keď nie je viditeľná je podstatná pre vlastnosti klzáku. Pri konštrukcii klzáku bol použitý osvedčený DD - Systém a vyviazanie vychádza z modelu Aspen 4 pričom bolo mierne upravené. Na nábežnej hrane je použitý exkluzívny materiál Everlast – Skytex s dvojitým záterom, ktorý dodáva klzáku stabilitu a dlhú životnosť.

Výkon

Je lepšie vyskúšať ako o tom dlho rozprávať.
Vyššia maximálna rýchlosť, lepšia kĺzavosť, lepšia stúpavosť zvlášť viditeľná v slabších podmienkach. Oproti klzáku Aspen 5 boli odfiltrované rušivé reakcie klzáku, teraz v priebehu letu má pilot presnejšie informácie pri riadení. Je tu presnejšia spätná väzba od klzáku ku pilotovi, vďaka tejto väzbe je klzák pri ustreďovaní stúpavých prúdov viac intuitívny.
Rúčky na C – popruhoch pomáhajú aktívnej pilotáži pri lete na speede.

Zaradenie

Aspen 6 je certifikovaný v kategórii EN / LTF – C, pre skúsených pilotov, ktorí ovládajú aktívnu pilotáž. Bezpečnosť klzáku je veľmi dobrá hlavne pre jeho predvídateľné správanie a presným informáciám ktoré klzák počas letu poskytuje pilotovy.


Gradient - Nevada 2

Gradient - Nevada 2

Koncept

Nevada je klzák novej generácie v strednej triede EN - B, LTF 1 – 2. Je zaradená medzi padákové klzáky Golden 4 a Apen 5.

Charakteristika

Nevada 2 je vysokovýkonný klzák kategórie EN –B. Vyniká vysokou kĺzavosťou, precíznym riadením, vysokou stabilitou aj pri maximálnych rýchlostiach a značnou odolnosťou voči kolapsom. Napriek tomu, že Nevada 2 je veľmi bezpečným klzákom, je určená pre pilotov, ktorí už ovládajú aktívnu pilotáž.

Technické detaily

Nevada 2 je klzákom vyviazaným čisto do troch rád. Vďaka unikátnemu Gradient DD systému má iba dve hlavné šnúry na každú radu a celkovo len 62 nosných pútok. Vďaka tomu je celková spotreba šnúr v kategórii klzákov EN – B jednou z najmenších. Šnúry v galérii sú progresívne odstupňované a hore bezopletové. Rovnako je zredukované aj vyviazanie riadiačiek. Aerodynamický odpor na klzáku je minimalizovaný.
Pre dokonalé rozdelenie síl na klzáku na nosných rebrách v rade B a C sú použité nylonové struny, ktoré sú formované do oblúka tzv. Gibus. Archs. Struny v C diagonálach pomáhajú napnúť odtokovú hranu. Nábežná hrana je rovnako vystužená pomocou nylonovej struny, ktorá je v prípade potreby ľahko vymeniteľná. Pre vynikajúce natlakovanie vrchlíka je použitý Gradientom vyvinutý VO systém špeciálneho tvarovania vstupných otvorov.
Tento systém je veľmi účinný pri veľkom rozsahu uhla nábehu. Zaisťuje rýchle plnenie vrchlíka od stredu smerom k ušiam, čo veľmi zjednoduší štart a regeneráciu vrcholíka. Tento systém veľmi obmedzuje prúdenie vzduchu z vnútra klzáku smerom na hôrnu podtlakovú stranu a vďaka tomu Nevada 2 nestráca stúpavosť a doprednú rýchlosť v termických a turbulentných podmienkach.
Dlhú životnosť a tvarovú stálosť zarucuje použitý materiál Everlast, ktorý Gradient vyvinul spolu z firmou Porcher Marine. Guličkové kladky speed –systému, tenké popruhy, prvotriedne materiály, kvalita spracovania a záruka kvality sú u Gradientu samozrejmosťou.

Hodnotenie klzáku od pilotov ako napr. Tom de Dorlodot, Horacio Llorens, Theo de Blic, nájdete aj na našich stránkach v novinkách, to hovorí samo za seba.

Zaradenie

Nevada 2 je vysokovýkonným  klzákom, ktorý zvládajú aj príležitostný piloti.. Nadšený budú aj XC piloti pre jeho veľký preletový potencial s vysokou mierou pasívnej bezpečnosti.


Gradient - Avax XC 5

Gradient - Avax XC 5

Koncept

Avax XC 3. Klzák z čitými a ladnými krivkami s vysokým výkonnostným potenciálom pre skúsených pilotov, ktorí sú zameraný na pretekanie a prelety. Čistý trojradový klzák je vývojovým krokom smerok k zníženiu škodlivých odporov a zvýšeniu výkonu klzákov.

Nová vnútorná konštrukcia nábežnej hrany a závesných bodov lepšie roznáša sily po celom vrchlíku klzáka. Bola optimalizovaná veľkosť vstupných otvorov na nábežnej hrane ktoré zabezpečujú veľmi dobré natlakovanie klzáku pri rôznych uhloch nábehu vrchlíka.

S profil pri zvýšenej rýchlosti zvyšuje stabilitu klzáku. Dôkladný výber a kombinácia najnovších osvedčených materálov je zárukou vysokej funkčnosti a trvanlivosti klzáku. Klzák je charakteristický vyváženým, citlivým riadením a veľmi dobrou spôtnou vôzbou na pilota pri lete. Avax XC 3je pre Vás zárukou spokojnosti a potešenia pri lietaní.

Zaradenie

Avax XC 5 je certifikovyný v kategórii EN / LTF - D pričom je určený do rúk skúseným pilotom plne ovládajúcim aktívnu pilotáž, ktorí lietajú závody a  XC – prelety.


SWING

Je jedným z prvých výrobcov padákových klzákov vôbec. Patrí medzi pionierov a priekopníkov vo svete paraglidingu, ktorí od roku 1986 úspešne pôsobia na tomto trhu, patriac medzi svetovú špičku. V roku 1999 SWING prevzal vedúce postavenia na trhu vo výrobe padákových klzákov. Je to vysoko rozvinutá medzinárodná spoločnosť spolupracujúca s viac ako 170 obchodnými partnermi po celom svete. Obchodné zastúpenie má v 48 krajinách sveta. Sídlo firmy SWING sa nachádza cca 30 km západne od Mníchova, je výhodne situované veľmi blízko Alpského masívu s ideálnymi podmienkami pre bezmotorové lietanie. Miľníkom v histórii tejto spoločnosti sa stal model Arcus, ktorého sa vyrobilo neuveriteľných 8.500 kusov, čím sa stal najpredávanejším modelom všetkých čias. Aj dnes má spoločnosť Swing jeden z najširších sortimentov na trhu s padákovými klzákmi.
Swing investuje neustále do vývoja a ročne vyprodukuje množstvo prototypov (cca 50 kusov) a aj dnes prichádza na trh ako prvý s inováciami na poli výroby padákových klzákov. Rovnako firma poskytuje kvalitný a rýchly servis pre svojich zákazníkov. Swing sám o sebe hovorí: „Našim cieľom je vaša zábava pri lietaní s perfektným padákom. Naším výsledkom je váš zážitok.“
Na záver musím podotknúť že všetky výrobky firmy SWING, aby sa vôbec mohli predávať na nemeckom trhu, musia byť testované najprísnejšou bezpečnostnou normou súčasnosti a tou je test nemeckej skúšobne LTF. Toto určite bude pre všetkých pilotov tým najdôležitejším faktorom pri výbere padákového klzáku.

Zaradenie klzákov podľa kategórii

 


  • Mito
  • Arcus RS
  • Arcus RS lite
  • Nyos RS
  • Algera RS
  • Twin RS
  • Trinity RS

Aktuálny cenník padákových klzákov Swing zašleme na požiadanie.

Podrobnosti a technické údaje nájdete na webových stránkach: SWING.DE


Swing  - Mito

Swing - Mito

 If you are wanting to turn the dream of flying into a reality, then the MITO is the ideal glider for you. Its launch behaviour is uncomplicated and harmonious, which ensures that novices will make rapid progress and gives advanced pilots peace of mind in difficult areas or in challenging launch conditions.

And once you are airborne, the MITO will win you over with its balanced handling which, combined with excellent climb rate, guarantees unique flying experiences which make our sport so special.

The MITO is the result of a combination of innovative ideas, advanced technologies and sound development work, based on decades of experience in paraglider development.

Our goal: to develop a paraglider on which beginners and occasional flyers can rely 100% and which offers a good deal of flying enjoyment without overextending the pilot.

The MITO’s distinctive design feature is the patent-pending Ram Air Section Technology (RAST). The MITO is the first glider to use this completely new design characteristic, distinguishing it from all other paragliders currently available on the market.

RAST divides the canopy crossways to the flight direction into different (pressure) sections and regulates the airflow in the wing through defined openings.

During the launch procedure, the flow of air is thus slowed, so that the front third of the profile takes shape much more quickly than the back section.

Conversely, the air cannot escape as quickly from the rear section of the wing if there is a collapse.

.

.

With RAST, pilots benefits: 

  • Firstly from particularly straightforward and even launch behaviour and the glider has no tendency to overshoot or to launch the pilot unintentionally. The MITO “positions” itself properly above the pilot.
  • Secondly, the MITO remains calm in turbulent conditions. And should there ever be a collapse, the escape of air from the back section is slowed which effectively prevents major collapses.

The operation of RAST was confirmed in numerous test flights and complex testing in cooperation with flying schools.

Full of innovations SWING presents with MITO for the first time the brand-new ram air section technology (RAST) simply called „the wall“. This makes MITO different from all currently existing paraglider models on the market.

More technical highlights of MITO …

 

  • double 3D-shaping at the leading and at the trailing edge

 

3D-shaping in the leading edge for targeted tension control is now standard practice in paraglider design. However, corresponsing 3D-shaping at the trailing edge in combination with the mini-ribs is needed to achieve a much better result.

Following the NYOS (high-end EN B) now also with the MITO the ballooning at the trailing edge is reduced by a combination of 3D-shaping and mini ribs. For increasing glide performance up to now the last 20% of chord of wing has been flattened using mini ribs only. But the system of a lot of ribs give the perfect chance for an additional 3D shaping.

For the MITO this change at the trailing edge to mini ribs with internal seams plus 3D-shaping results in a higher trim speed of plus 1.5 km/h and a clearly higher resistence against deep stall.

 

 
 

 

  • shark nose profile changing fluently into low drag profile at the stabilos
  • mini ribs with internal seams and 3D-shaping. For the first time the MITO features mini ribs with internal seams at the trailing edge. Withdrawn seams e.g. by getting stuck in take-off on the ground, are a thing of the past.
  • hybrid 3-liner guarantees easy and fast preparing for take-off

 

Mito Details Mito Details Mito Details
Mito Details Mito Details Mito Details

 

 

 

 


Swing - Arcus RS

Swing - Arcus RS

 The name ARCUS generates high expectations. It is linked inseparably with SWING and stands for a revolutionary paraglider design, which has given many thousands of paraglider pilots a safe and easy introduction into our captivating sport over a period of nearly 20 years.

The ARCUS RS, with its particular features and stylish appearance, joins this successful low-end B-tradition. Innovative and redesigned, it departs from the well-worn paths of paraglider development and provides completely new impetus for our sport.

The unique new partition system known as RAST now has additional valves, and the ARCUS RS is an impressive example of how it operates.

Launch becomes a completely stress-free experience – thanks to RAST!

 

The canopy initially inflates at the front along the leading edge, while the rear section of the canopy is still empty. This is characteristic of the RAST system and creates a self-stabilising, reflex-profile.

There are a number of advantages to this:

  1. The front part of the canopy fills very quickly, starting from the centre. This leads to the glider rising seamlessly and harmoniously without any tendency to overshoot.
  2. To date, there haven’t been any cases of our ARCUS RS test pilots being launched unintentionally, even in strong thermal conditions.
  3. The middle of the glider will not collapse even if the take-off run is very impulsive, as the entire front half of the glider promptly fills with air.
  4. Any tendency to overshoot is significantly diminished even in a tailwind. There’s no longer any need for pilots to run after the paraglider downhill. Instead they can take some time for a controlled launch.

 

The self-stabilising profile with RAST in the filling phase on launch. This gives the pilot safety and control even in difficult launch conditions!

 

RAST means that the ARCUS RS is pleasantly damped and extremely stable during flight

 

It is in turbulent air that RAST really puts its strengths into play, effectively stabilising the canopy and gently calming turbulent air. This makes the ARCUS RS extremely stable and forgiving, which results in noticeably improved precision and comfort during flight, and consequently also more control and better performance for the pilot.


Typical for RAST is that, as weight loading increased, the operation of the multi-chamber system during flight intensified.

 

RAST effectively counters large-scale canopy deformation

 

With the ARCUS RS, RAST ensures resistance to large-scale collapses and stabilises the trailing edge. Collapses are extremely delayed or prevented, without the pilot actively steering. If the glider ever does collapse, there is much less deformation because of the higher internal pressure in the canopy’s rear section, and it does not spread right through to the trailing edge. The canopy reacts in a gentle and controlled manner and does not shoot forward much.

 

Front stalls generally do not go beyond the integrated ‘wall’ and RAST also counters the dreaded rosette. The air remaining in the wing reduces to an absolute minimum any tendency towards dangerous line-overs and the pilot thus gets feedback through the brakes even in difficult situations. The extremely rapid re-inflation means that there is very little loss of altitude if there is any problem with canopy stability, as the canopy does not completely empty.

 

Tip:

f the pilot flies actively, then the pressure in the rear section can be increased again by braking, so that resistance increases further even against harmless collapses.

 

You will be impressed by the ARCUS RS’s precision and speed both in thermalling and on cross-country flights

 

 

The trailing edge of the ARCUS RS, stabilised with RAST, benefits the pilot in both thermalling and on cross-country flights:

  • no loss of performance by setting up the trailing edge in rough thermals
  • the response to brake input is precise and shows no delay
  • total control and manoeuvrability in thermal updrafts
  • markedly increasing control pressure before the stall point
  • directional stability and efficiency of a level previously seen only in gliders with a higher classification and many cells or additional reinforcement
  • above-average stability at maximum speed

 

Design and technical highlights of the ARCUS RS

  • RAST with additional valve flaps for a uniquely soft yet stable feeling while flying in turbulence, outstanding launch features and unequalled stability if there are canopy problems
  • triple 3D-shaping on top surface and 3D-shaping on bottom surface allow perfect control over tension and the profile
  • mini-ribs on the trailing edge with internal seams and additional 3D-shaping
  • high-quality lightweight construction with carefully selected combination of materials and elaborate design of internal ribs and cross-ports 
  • highest quality standards in manufacturing: the stitched-in V-ribs, for example, retain the shape of the valuable wing and ensure maximum service life
  • optimised canopy tension
  • latest calculation and simulation methods
  • reefing brake at the trailing edge for agile handling with excellent turning properties

Swing - Arcus RS Lite

Swing - Arcus RS Lite

The ARCUS RS Lite is the weight-optimised version of the popular Arcus RS.


With a combination of 32 and 27g fabrics, and a weight-saving design for the interior, it is aimed at bivvy pilots, safety-conscious hike & fly and XC pilots, as well as globe-trotters who are looking for a versatile glider which is lightweight and has a small pack volume.

The ARCUS RS Lite is up to 1.100g lighter and, by using the RAST system, it loses none of its reactiveness and accuracy, but retains its stability and performance which would otherwise only be achieved by many cells.

Combined with the Connect Reverse 2 convertible harness and the Escape rescue device, you have all the equipment needed for everyday use with an overall weight starting from less than 9kg (ARCUS RS Lite XS in combination with Connect Reverse 2 M and Escape M) , which does not place any particular demands on pilots.

Discover the unparalleled lightness of flying with the ARCUS RS Lite!

The name ARCUS generates high expectations. It is linked inseparably with SWING and stands for a revolutionary paraglider design, which has given many thousands of paraglider pilots a safe and easy introduction into our captivating sport over a period of nearly 20 years.

These features are all an invitation to experimentation and further development. Be inspired by a test flight on the ARCUS RS and experience the new RAST feeling!

Detail Shots

 

optional accessories

Dyneema Tragegurte

 

Dyneema-Risers

The optional Dyneema risers make your Arcus RS Lite now even lighter!

Swing - Nyos RS

Swing - Nyos RS

The NYOS was the glider flown by Didi Siglbauer to win the DHV-XC two years in a row. The success strategy behind this glider is entering its next phase with the NYOS RS!

The main difference between the NYOS RS and the NYOS is the fact that it is much easier for pilots to tap into its performance potential because of the increase in stability and control.

Requirements for the NYOS RS

“Can’t you make it with much higher aspect ratio? It’s just so easy to fly!”

That’s what we heard most often from pilots flying the new NYOS RS during field testing.

Yes, we can do that - and we have! There was minimal performance increase though since there is little room to improve glide and climb within the EN-B class.

In our opinion and from what we have experienced, the NYOS RS is the easiest and most pleasant glider to fly currently available in the high end B category. The pilot stays in full control even in incredibly turbulent conditions, thanks to RAST. If there are nevertheless any disruptions, in the vast majority of cases, these are stopped by the “wall”. Dynamics, demands on the pilot and loss of altitude are often even less than with current EN-A gliders. The more turbulent the air, then the more marked the difference from gliders without RAST. When pilots flying gliders without RAST are already starting to notice unpleasant turbulent conditions, the NYOS RS continues to convey safety and a good feeling during flight.

We are confident that there is no other glider available which matches its combination of safety, damping, performance and handling – making the NYOS RS the first in a new class, the comfort-performance class!

NYOS RS - an innovative work of art

RAST

The NYOS RS uses the latest generation of our bulkhead partition system with non-return valves and perfected tension distribution.

A third level of tension is created above the pilot (in addition to the leading edge and trailing edge tension), providing a completely new feeling of stability.

The NYOS RS is now brought into the EN-B performance class for the first time by this new RAST feeling, which you can read about in all test reports of other SWING gliders with RAST.

It would be hard to get a more functional design of the RAST system under the certification requirements than we have with the NYOS RS. It was very difficult to provoke the collapses required for certification in the specified measurement field. The norm would have to be altered for even greater stability. Collapses across the wing chord and front stalls with great loss of altitude are extremely unlikely with the NYOS RS. We have not yet experienced any collapses or front stalls in actual flight where the folding angle was not reliably stopped by the RAST wall – and before the pilot was able to intervene. Our test flights and simulations are not carried out only over water. Particularly in testing RAST, we intentionally seek out challenging flying days in the Dolomites during spring and summer, so that we get findings under real conditions!

The result: it has never been so easy to use the full performance potential of a paraglider even in tough conditions – thanks to the 10 advantages of RAST.

Nitinol-leading edge reinforcements

The leading edges need to have the most stable shape possible when it comes to maximum performance and stability, particularly at full speed.

The disadvantage of traditional plastic stiffening is that it has a predetermined curve, which can reduce stretch in the leading edge.

The solution is to use rods made from the high-tech memory metal Nitinol.

These are inherently straight and stretch the leading edge like a drum, when fed into the guide channels.

Nitinol is a nickel-titanium alloy used in medical engineering because of its dimensional stability, e.g. in dental braces, glasses frames and fixation devices.

All leading edge reinforcements for the NYOS RS are manufactured from this quality material. This means that you neither have to pack up the NYOS RS painstakingly cell by cell, nor leave it unfolded if you are not flying for a long time.

Simply roll it up, compress it firmly and you already have the pack size of a small mountain glider!

Modern new fabric 

You can’t fail to notice the new glider fabric used for the NYOS RS. It is shinier, comes in a range of new colours and feels different to the touch from regular fabrics. The material was developed in close collaboration with our supplier and was optimised for use in paraglider manufacture. The new high-tech fabric is extremely lightweight and stands out because of its above-average form stability, tear resistance and durability.

Optimised profile

The profile of the NYOS RS is a logical refinement of the tried and tested Nexus profile. Most performance gliders fly best at the upper limit of their specified weight range. This is not the case with the NYOS RS: speed and performance are nearly identical across the entire weight range.

Consistent lightweight construction 

The profile ribs and diagonal ribs have been made thinner, without weakening the strategically important load points. The diagonal ribs are sewn down along the cut edges (and through to the back in the C/D level) so that they stay the same length over a long time even in tough conditions.

Riser perfected for accelerated speeds 

It’s not much help if a glider can fly fast but your kneecaps suffer in the process! That’s why we spent a good deal of time and energy on the risers for the NYOS RS. Minimal force is needed when accelerating and the full throttle position can be held for a long time without causing cramp.

C steering 

We had originally linked the C-riser steering with the B-level. In practice we couldn’t find any advantage to this with the NYOS RS: deployment force was too high and too much speed was lost on stabilisation. What has proved most effective is the C-bridge, where the wing tips and the centre section can be stabilised separately or together, depending on how the C-bridge is pulled. This is used in the NYOS RS and allows precise adjustments even at full throttle, without losing speed.

Conclusion 

We thought a lot about how to describe the NYOS RS as objectively as possible and without exaggerating. Anyone who has ever flown the NYOS RS agrees that the NYOS RS is incredibly simple to fly, particularly in turbulence and strong thermals, really fun, and you feel extremely comfortable with this glider.

The NYOS RS is for us the ultimate comfort-race machine for your XC adventures!

Detail Photos

 


 

https://gradient.cx/ https://www.swing.de/ https://www.garmin.sk/ https://easyfly.cz/ https://flytec.ch/ https://karpofly.cz/