Novinky a recenzie ...
08.03.2020 |
Gradient - Technické kontroly a servis Aj napriek tomu, že firma Gradient je v konkurze, technické kontroly padákových klzákov budú naďlej pokračovať. Rovnako je zabezpečený kompletný servis padákových klzákov firmy Gradient. Adresa novej prevádzky aj kontakt by mal byť k dispozícii čo skoro. |
08.07.2019 |
RAST - Ram Air Section Technology Nemecká firma Swing prvý krát predstavila Rast technológiu v roku 2016. Po pár rokoch vyčkávania na odozvu pilotov prišiel čas predstaviť vám túto patentovanú technológiu bližšie. Rast prešiel svojim vývojom a dnes už je jasné, že piloti stále viac vyhľadávajú klzáky s Rast-om, keďže projekt sa stal veľmi úspešným. Hlavným dôvodom je zvýšenie bezpečnosti lietania na padákových klzákoch. Firma Swing svojim inovatívnym riešením pri konštrukcii klzákov takto získava na trhu väčšinový podiel pri predaji. Rast rozdeľuje vrchlík klzáku na dve časti, v ktorých je regulované prúdenie vzduchu. Pri štarte je prúdenie vzduchu do zadnej časti spomalené tak, že predná tretina klzáku sa plní rýchlejšie ako jeho zadná časť. Naopak uzatvárací systém vnútri klzáku nedovoľuje v prípade kolapsu vrchlíka rýchle vyfúknutie vzduchu zo zadnej časti. |
29.04.2019 |
Súbor otázok pre získanie kvalifikácie - PILOT PK |
13.01.2019 |
Pravidlá lietania v Dolomitoch Pokiaľ lietate v Dolomitoch, musíte vedieť, že PMR 8-16 je oficiálny kanál pre bezpečnosť voľného lietania v tejto oblasti. Zdeno Kačmár, inšpektor PG. |
09.08.2018 |
Hike & Fly - Straník Ako a kadiaľ sa dostanete pešo na Straník z pristávačky v Tepličke nad Váhom a ako dlho trvá nastúpať cca 410 výškových metrov. Akú výbavu som použil, na čom práve lietam. Túto cestu som absolvoval mnohokrát v časoch, keď som sa učil lietať termiku. Kedysi vývoz na Straník autom nebol bežná vec. Nie z dôvodu, že by sme nemali auto, ale problém bol ten istý, ako dnes. Kto bude šofér, keď všetci chceme letieť. Tak som sa rozhodol, že Vás trošku motivujem a trasu som vám nahral s GPS. Nahrávanie som spustil pri záhradkách, ktoré vidieť pri pohľade na Staník vľavo pod úpätím kopca z našej pristávačky. Cesta je veľmi príjemná a hlavne relaxačná, určite si mnohí z Vás aj trochu zlepšíte kondíciu takýmto krátkym výstupom. Keďže bolo už aj ráno pomerne teplo, cestu som volil hlavne v príjemnom tieni lesíka, ktorý je okrem vône ihličia a napadaných listov, naplnený aj vôňou húb. Určite nemáte kde zablúdiť, pretože pokiaľ pôjdete smerom hore, všetky cesty a cestičky vás dovedú do cieľa. Na vrchol kopca som došiel za necelých 50 minút. Šiel som pomerne pohodovým tempom bez zastávok, nijak som sa neponáhľal. Takáto prechádzka vám dodá pokoj a kľud pred štartom. Okrem toho, aj keby ste pristáli na lúkach pod Straníkom, viete ako rýchlo a ľahko sa dostanete opäť na štartovačku bez vývozu autom. Pri výstupe som použil moju obĺúbenú “Hike” sedačku Swing Reverse2 s hmotnosťou 4,5kg Veľmi komfortný plnohodnotný sedák vybavený T-loock systémom a certifikovaným airbagom. Je to postroj, v ktorom vydržíte lietať pri plnom komforte aj niekoľko hodín. Výborne sa nesie hore kopcom, pretože v pozícii batoh má ako jediná sedačka zabudovaný na chrbtovej časti systém od nemeckej firmy - Deuter. Zároveň som použil padákový klzák nový model Gradient - Golden5 - 5,1 kg (konkrétne môj Golden5, ktorý som vyniesol hore na kopec, je navyše vybavený aj multifunkčnými voľnými koncami s trimovacím systémom, pretože tento PK používam aj na lietanie s motorom - je to pár dekagramov navyše), záložák štandartný RS- 100 - 1,5 kg (aj keď Swing - Escape by bol ľahší aj lepší s váhou len 1,05 kg, momentálne nemám skladom, je vypredaný). Výbava spolu teda vážila 11,1 kg. K tomu som mal so sebou vario, vodu a suché tričko. Ak to spočítame, dovedna to bolo cca 12,5 kg. Dnes máme k dispozícii úžasné veci a obrovský výber, už nám ostáva len správne si zvoliť jednotlivé komponenty. Ja osobne preferujem viac lietanie a tak som vybral sedačku, ktorá mi umožní tráviť pri plnom pohodlí vo vzduchu veľa času. Tiež sa rád prejdem na kopec pešo, ale nepreháňam to a tak moja voľba padla práve na túto kombináciu. Pri mojom spôsobe lietania si myslím, že komplet výbava s hmotnosťou cca 12,0 kg je práve optimálna. |
16.07.2016 |
Nevada 2 Nevada 2 je vysokovýkonný klzák kategórie EN –B. Vyniká vysokou kĺzavosťou, precíznym riadením, vysokou stabilitou aj pri maximálnych rýchlostiach a značnou odolnosťou voči kolapsom. Čítajte viac ... Odozva a užasné hodnotenie špičkových pilotov, Tom de Dorlodot, Horacio Llorens, Theo de Blic ... Read more ... |
06.11.2015 |
Možnosti ako sa udržať vo vzduchu s padákovým klzákom máme v zásade tri: termické lietanie, svahové lietanie a lietanie s motorom. Čítajte viac ... |
20.05.2015 |
Ovečky na pristávačke pod Straníkom |
04.01.2015 |
Najdlší let Nového Zélandu na padáku Gradient - Aspene 5 |
04.05.2014 |
Test Gradient Golden 4 - umenie krúžiť |